På riktigt!

Nu kära bloggläsare är min vandring spikad och klar! Chefen har sagt ja och tjänstledighet, semester och komp är inplanerad! Nu är det dags för att bli officiell! Ansökan ska in, tågbiljetter bokas och träningen intensifieras!

Jag har gjort valet att genomföra denna vandring själv för att se om det går. Främst för min egen skull vill jag se om det går. Dumdristigt säger vissa, tråkigt säger andra. Jag väljer att se det som en utmaning. Jag behöver utmaningar i livet och denna inkluderar mycket av det som är viktigt för mig! Träning, natur och nya upplevelser. Det jag personligen själv tror kommer att bli det värsta är att vara ifrån min dotter under så lång tid samt att faktiskt gå 130 mil. (Ni behöver inte upplysa mig om hur långt det är, jag har sett kartan…) Samtidigt tror jag att det inte är omöjligt då det finns de som gjort betydligt värre saker. Det finns säkert också de som varit sämre förberedda än vad jag är är, om än mer tveksamt…

Hjälp mig med tips och trix, goda råd och allmänt glad tillrop så ska ni se att den här vandringen blir precis så bra som jag tror att den kommer bli!

Välkomna att följa med på min resa!

20130429-084127.jpg

2 thoughts on “På riktigt!

  1. fjällripan skriver:

    Hej på dej! Nu har jag sträckläst hela din blogg! och jag imponeras och inspireras stort!! Drömmer om detta jag med, men tänker att jag måste skaffa mej mer erfarenhet från kortare fjällvandringar först…

    Hejja på ! Mvh Susanne

    • Gröna bandet skriver:

      Kloka kvinnor kommer långt! Fjällen kan vara farligt om det blir dåligt väder och man tar fel beslut. Men man kommer långt med järnvilja och en portion sunt förnuft! Lycka till!

Kommentera

