Gå 130 mil

20130613-222824.jpg

”Gå 130 mil genom hela den svenska fjällen” är helt klart svaret på frågan!

Fick precis reda på att en Christine från Östersund tänkt göra samma sak fast springandes. Måste erkänna att jag är både imponerad och icke avundsjuk! Som jag säger till alla som frågar varför jag gör en sådan här sak så är det upplevelsen jag är ute efter! Troligen kommer jag inte gå snabbare än de som redan gått, jag kommer inte bli rikskändis för att ha bestigit världens högsta berg utan jag nöjer mig med att ha en schysst historia att berätta för barnbarnen (om jag nu får några..)!

Det börjar nu närma sig avfärd med stormsteg och jag måste berätta att spoten har kommit! En spot är en sorts gps som både markerar var jag är samt kan sända ut nödsignaler om något går galet. Min lilla trygghet alltså! Den stora frågan är hur jag lyckas länka den till bloggen så ni kära läsare kan följa mig. Någon som är duktig på WordPress? Hör gärna av dig!

Utöver det har jag nu bytt ut heeela utrustningen, vilket gör mig lite (snarare mycket!) nervös. Saker har gått sönder och strulat för mig. Sånt som bara händer mig kan man säga. Ni vet det där med 1 på miljonen sker i mitt fall var 100 gång ungefär… Sååå nu har jag fina nya oingångna kängor och en sprillans ny ryggsäck! Tanter på tur fick vara inspiratörer när det gällde ryggsäcken! Bilder kommer. Lovar! Ska bara hinna packa upp sakerna! 🙂 Dessutom måste jag ge världens största eloge till Rosemarie på Outnorth i Bodafors! En klippa och bollplank när saker och ting inte blir som man tänkt sig! Om jag kommer i mål helskinnad så lovar jag dyrt och heligt att jag tittar in med godricka och choklad! Det är du värd!!!

I morgon var planen att gå två mil med nya ryggan för att testa den, men feber och halsont sätter nog stop för det. Det kanske blir någon km med nya kängorna istället. Om det inte blir soffan och Alvedon… Håll en tumme!

One thought on “Gå 130 mil

  1. Camilla skriver:

    😄

Kommentera

