Nu är det nära

Det är resfeber så långt ögat når! Vill iväg! NU!!!! Måste dock vänta till på onsdag….

Planer är dock till för att ändras så mina vänner i Kiruna kommer ge mig 4 intensiva timmar i deras stad för att sedan möta upp mig i Abisko. Har jag riktig tur så kanske jag kan få hänga med på kalvmärkning strax sydväst om Abisko! Vad kan passa bättre än att få bryta vandringslunken med något sådant! Hoppas verkligen att jag hinner och orkar delta!!!

Jag är enligt väninnan en ”superturist”, har alltid 2miljoner frågor, vill se och uppleva massor och tycker allt är uuunderbart trots att det regnar. 🙂 Har bara sett renar på fjällen och vid turistfällor innan så vad kan då bli bättre än kalvmärkning och samer in action! Kronan på verket skulle jag nog vilja påstå! Håll en tumme ni med så kanske det går!

Efter samtalet med vännerna i Kiruna så blir det också till att packa ner handskar och beckolja. Beckoljan ska blandas med lika delar Djungelolja för att ge bästa resultat gentemot myggorna. Det är tydligen mycket mygg och alla knep är värda att beaktas!! Tack för att ni finns goa norrlänningar med kloka råd!!!

Efter artikeln i tidningen är det många människor som har önskat lycka till och haft många frågor och funderingar. På midsommarafton kom det fram en äldre dam med blommor i håret och vacker dräkt. ”-Jag känner igen dig”. När vi konverserat ett tag och hon fått svar på alla sina funderingar kom det fram att hon också hade velat göra en sådan sak. Om bara kroppen hade varit på hennes sida! Vilken underbar människa! Måtte jag förbli sådan i sinnet när jag blir äldre! Hon hade redan bett barnbarnen om hjälp för att läsa bloggen och hon lovade att följa mig hela vägen! I min värld är hon redan med i mitt hjärta och på min tur och hon kommer garanterat att tänkas på vid dagar som känns tunga och behöver muntras upp!

Kommentera

