Avsked

Det där med att säga ”hej då”, det är rätt jobbiga saker har jag insett… Idag blev det avskedsmiddag på jobbet. En glad överraskning! Kålpudding och sedan glass till efterrätt. Lyxigt! Lovar även att inte klappa vargarna, de är tydligen vilda och äter människor. Så, nu är det lovat! Man kan nästan tro att mina kollegor vill ha mig tillbaka till hösten! 🙂

I morgon blir det till att vinka adjö till dottern på stationen. Inser redan nu att jag kommer gråta mängder och att folk på tåget kommer tro att jag är knäpp. Det bjuder jag på. Jag är ju knäpp! 🙂 Vem ger sig annars frivilligt ensam ut i ödemarken i 9 veckor för att gå 130 mil? 🙂

Sen blir det ett avsked till på Centralen i Stockholm. Mamma och världens bästa C kommer att möta upp mig för middag! Om nu bara SJ kan hålla tiden så hinner vi precis mumsa på något gott innan det är dags att hoppa på nattåget till Kiruna!

Har dock insett att jag är rätt nöjd med livet. Varför skulle det annars vara så svårt att sätta det på paus i två månader? Så har jag aldrig upplevt det innan! En sak mindre att fundera på under vandringen. Det innebär att det bara är 473 saker kvar att komma på lösningar på. Har redan börjat fundera på i vilken ordning de ska lösas -världsfreden eller lekstugan, vilken känns bäst att starta med?

Snart är det även dags att ta adjö av vardagliga saker som kommer fattas mig. Fånigt men så är det. Johanna doftandes beck- och Djungelolja med en schysst Stig Helmer frisyr kan skrämma vilken björn som helst på flykt! 🙂
!

20130625-225136.jpg

2 thoughts on “Avsked

  1. Anett Olsen skriver:

    Lycka till bästa Johanna!!! Du kommer få en fantastisk resa, hälsa Norrland!! Kram

Kommentera

