Dag 7

Vaknar efter att ha sovit oroligt. Massor av tankar i huvudet kombinerat med ajaj i knät. Frukost på Ripan och sedan skjuts ner till akuten. Ett snabbt och proffsigt bemötande ger resultatet att det troligen bara är muskulärt. Inget syns på röntgen och det går inte att utesluta ledbanden men det är troligen inte det. Blir så glad att jag gråter en skvätt till! Nu vill jag bara ut i skogen igen! Direkt! Haltar bort till Konsum och köper en påse godis, lite mellanmål och ett wienerbröd. Här ska firas!

Blir hämtad och bjuds på lunch på Ripan och får glatt ställa upp på lite mer fotografering för samme fotograf som tidigare. Nu är det dock inte vandring utan uteserveringen som ska plåtas! Det händer alltid saker på Ripan när jag är på besök! 🙂

Bollar tankar och idéer med fam Lind och vi kommer fram till att jag blir kvar en natt till och åker ut i morgon eftermiddag till Björkliden. Kommer nog inte kunna hålla mig från att gå om jag åker ut redan idag… Å doktorn tyckte ju faktiskt att jag skulle vila en vecka…. Det kan ju han få tycka.. 😉 Lite antiinflamatoriska tabletter ska nog få bort det värsta och jag lovar mig själv att ta det lugnt. Får dessutom hela inkorgen full med meddelanden om att muskelbristningar mååååste få läka ut i lugn och ro annars blir de bara värre! Tänk vad många kunniga vänner jag har!

Grille hos Frida och Conny innan jag blir skjutsad till min fina stuga igen. Ligger nu och funderar på längder på etapperna för att få dagar och mat att räcka till!

20130705-003044.jpg

20130705-003051.jpg

Har insett att en bok måste faktiskt få plats i packningen! Speciellt denna som alla pratar om! 🙂

Kommentera

