Sammanfattning första veckan

Denna vecka har gått rysligt fort! Innan jag väl kom iväg stod tiden stilla och nu de sista dagarna har den rusat!

Jag har kastats mellan euforisk lycka och djupaste misströstan. Att stå inför berg och känna mig liten men värdefull och att få vakna upp till solsken och frid i en underbar fjällmiljö har gett mig så mycket energi och livsglädje att batterierna är tankade för resten av året! Att sedan inom loppet av några sekunder se hela sommarens planer spolieras och ha så ont att det svartnar för ögonen vid varje fotsteg tog rejält på psyket. Nu när det är bekräftat att det inte är något allvarligt känns livet lätt igen!

Jag är mycket nöjd med utrustningen och det är inte många saker som har klickat. Vissa saker har kommit längst ner i säcken men jag tror de får åka med en vända till i alla fall. Vädret kan bli sämre och humöret med. Man vet aldrig..

Fötterna har hållit förvånansvärt bra i de relativt nya kängorna. De är lite hårda under foten och vid hälen och i morgon siktar jag på att köpa en sula att lägga i. Men inga blåsor! Hur gött är inte det!!!?!! Ingen träningsvärk heller trots att dagarna har varit långa och det blivit runt 3mil varje dag. Tror att min taktik om att lulla på i mitt eget tempo fungerar! Att inte stressa och att njuta vid vackra ställen gör även gott för själen!

Nästa vecka är det paketöppning i Abisko och sedan hoppas jag att knät håller för fortsatt vandring! En dag i taget, ett steg i taget! Jag tänker njuta varje sekund av detta äventyr!!!

”Always look at the bright side of life…”

20130705-010024.jpg

4 thoughts on “Sammanfattning första veckan

  1. Martina skriver:

    Du har ett fantastiskt äventyr. Jag hade få gärna varit med dig hela vägen. Jag älskar fjällvärlden…
    Du verkar även ha tur med sällskap på kvällarna.
    Hoppas att knät läker 🙂
    Tack än en gång för att du delar med dig då att jag också får ett sommaräventyr .

    • Gröna bandet skriver:

      Fördelen med att vandra själv är att människor öppnar sig på ett annat sätt. Att jag sen råkar ha turen att träffa underbara människor är så otroligt roligt och motiverande! Du är med mig i hjärtat Martina!

  2. Malin A skriver:

    vilken härlig vecka du verkar ha haft. Om man bortser från skadan. Blir så avis på dej när man läser om den vackra naturen o de härliga människorna. Hoppas verkligen att du får fortsätta din vandring. Massa KRAMAR!!!

Kommentera

