On the road again!

Härligt, underbart, lycka!

Tog bussen från Kiruna till Björkliden och kunde börja gå vid 16-tiden. Knät håller!! Jag är lycklig! Visst känns det men inte så jag besväras allt för mycket! Regnet sipprar ner och Torneträsk känns som vilket hav som helst. Rallarvägen är lättgången men tråkig. Lite slippriga plankor gör att jag håller mig alert! 🙂

Innan jag passerar Björkliden besöker jag Rallarkyrkan och begravningsplatsen. Människornas öden gör mig sorgsen men stolt! Vilka liv de levde! Vilket slit! Å vilken vacker sista vila de fick!

Jag får inte glömma: paren som räddade mig häromdagen i skogen de ringde igår för att höra hur det är med mig! Vilka medmänniskor! Tack för att ni finns!

Nattvila blir på STF Abisko. Hämtar efter mycket om och men ut mitt paket som gömde sig långt in under lådor.. Nu blir det bastu och filmvisning! Sen kanske jag ska sova lite oxå… 🙂

20130705-201036.jpg

20130705-201043.jpg

20130705-201051.jpg
Den här boken har jag lämnat hemma hos min dotter. Vi har läst den många gånger de senaste åren och hon tycker fortfarande mycket om den! Blev så glad när jag såg den i butiken här i Abisko!

10 thoughts on “On the road again!

  1. lise-lotte håkansson skriver:

    Heja Johanna kämpa på ..hoppas det går åt det bra hållet med både knä och väder kram från Lotta Håkansson

  2. Camilla skriver:

    Heja på😀 Kan du inte blogga om vad du har i packningen är lite nyfiken! Stor kram / Camilla

  3. Susanna nilsson skriver:

    Så himla roligt att läsa din dagbok och måste erkänna att jag är avis på dig!!!!! All lycka på vägarna och i skog och mark! Kram susanna

  4. Christophe skriver:

    Hej! Kul att läsa att du är back on track. Hoppas det går över helt och att vi möts halvvägs!
    Letrek-killarna, som precis checkat in i Gäddede 🙂

    • Gröna bandet skriver:

      Jäsikens va gött att höra! Det är många vandrare och stugvärdar som väntar på er! Jag har varnat dem! 😉 Hoppas verkligen vi ses! Jag har lite godis i säcken som vi kan dela på!!!

  5. Hei, håper du nyter turen, og husk det er ikke målet som er viktig, men turen til målet, følger deg på bloggen, nordmannen på Rostadalshytta

    • Gröna bandet skriver:

      Åhhh! Ni goa norrmän! Jag är så tacksam att jag fick chansen att träffa er! Tack för alla tips och för en trevlig kväll i hyttan! Tro mig-även om det ibland låter negativt så njuter jag verkligen av turen! Kommer dessutom garanterat tillbaka till Norge! Underbara dagar!!!

Kommentera

