Dag 10, 7 juli

Vaknar vid 7.30 och knät har slutat görs ont! Kommer iväg vid 8.30 och träffar massa människor utmed leden. Dessa två första dager på Kungsleden har bestått av Aha-upplevelser medan första etappen i Norge snarare var Ahh-upplevelser. Här möter jag folk i lågskor och jeans, en kille kommer med två Ikea-kassar över axlarna! ”It was verry cold yesterday”! 🙂 Tur att leden är välgången och att vädret är hyffsat!

Lunchar vid 12 vid Miesakjavri, vilket enligt planen var där jag hade tänkt sova igår…

Solen bryter fram då och då men det är främst regn och blåst som regerar. Kommer fram till lyx-stugan Alesjarvi vid 16 och köper varm choklad och en chokladkaka. Njuter av värmen inomhus. Underbara stugvärdar! Bestämmer mig för att gå vidare trots att knät känns lite. Tänker att jag alltid har tältet att krypa in i om det börjar göra ont. 13km till Tjäktjastugan borde funka. Vinden friskar i och det börjar regns mer. Gör ont i ansiktet när det piskar in under regnhuvan. Tar ett beslut om att jag ska sova inne i natt. Bara att bita ihop… Knät gör ont men det funkar att gå på. Om jag går långsamt och inte belastar det. Framme vid 20.30. Ont, ont, ont. Men pigg för övrigt. Middag och prat till sent på kvällen. Delar rum med två goa Göteborgare, far och dotter! Trevliga stugvärdar förhöjde stämningen. Sover gott i stormen, mycket nöjd med beslutet att sova inne. I bland låter det som att taket håller på att flyga av huset!

35km tror jag att det blev totalt idag.

20130710-231205.jpg

Kommentera

