Dag 11, 8 juli

Vaknar vid 8 men kommer inte iväg förän 10.30! Går från Tjäktjastugan i regn och hård vind. Passet måste vara hemskt vid en vinterstorm!

Går ikapp de som startat tidigt och njuter av att knät fungerar! Tänker mig för och försöker avlasta så mycket som möjligt.

Träffar på en kvinna som fått sina tändstickor blöta. Vi hjälps åt och fixar lite fika innan hon frusen stressar vidare. Känner mig glad för att jag valt ut bra utrustning och gjorde ett klokt beslut att sova inne i natt! 🙂

Lunchar i Sälkastugan och snackar skit med ett gäng tyskar. Får massa energi av dessa korta möten med andra människor!

Går vidare mot Singi. Det blåser rätt rejält och i byarna gäller det att hålla emot ordentligt. Går på en spång och lyfter ena benet när det kommer en by. Vips så ligger jag på rygg som en annan skalbagge och viftar med benen i luften… Hoppas ingen såg mig… 🙂 Är framme vid stugan vid 19.30.

Fullt med folk i stugan och det pratas om ditt och datt. Blommor och fåglar fastställs allt medan värmen i stugan stiger. Anders som är stugvärd får guldstjärna! En sån där klok och vettig människa! Somnar sött vid 10.

Har gått ca 22km och ritar en glad gubbe i dagboken!

Kommentera

