Dag 12, 9 juli

Hur och varför är folk morgonpigga? Det är nyttigt att ligga kvar till 8 när man har semester!! Jag går upp 7.30 och då står förste man redan i hallen påklädd och färdigpackad..

Två av killarna ska också gå en dubbelsträcka och ta sig till Teusajärvi. Vi bestämmer att slå följe. De startar lite före mig. Hemlighuset kallade! När jag är ikapp dem inser jag vilken tur jag haft ! De är underbara! Vi skrattar och filosoferar, äter nötter och dricker renat från Fjällbaren. Framåt kvällen blir jag till och med invald i Fjällklubben. Det känns stort! 🙂

Passerar Kaitum strax efter lunch men fortsätter snabbt. Det var mängder med mygg där! Vi håller ett gott tempo hela dagen och är i Teusajärvi vid 16.30. Killarna ska bli kvar över natten men jag behöver göra några kilometer till. Dock rekommenderar stugvärden mig att vänta några timmar för vattnet/vinden brukar dämpa sig framåt kvällen. Det blir middag och bastu så länge! Trot eller ej men tre gånger bidde det dopp i älven!

Får en avskedspresent av Fjällklubben innan jag hoppar i båten: En påse chips!! Lycka!

Inser också att jag inte behövt oroa mig för rodden över vattnet. Hade inte varit några problem även om jag hade varit tvungen att ro 3 gånger för att få båtarna på rätt sida. Försöker lova mig själv att oroa mig mindre…

Går 8km till och slår upp tältet på platån men i skydd av några stora stenar. Det blir en kall och blåsig natt när vinden behagade byta håll..

Har gått ca 30km

20130710-234831.jpg

20130710-234841.jpg

20130710-234850.jpg

20130710-234857.jpg

20130710-234939.jpg

Kommentera

