Dag 9, 6 juli

Vaknar vid 7 och kommer igång snabbt med att fixa i ordning packningen. Är iväg vid 9. Kungsledens start är mycket lättgången, en nästan 2 meter upptrampad stig leder till Abiskojaure. Besviken. Känns inte som vildmark längre. Glad och tacksam för att det blir lättare för knät! Pratar med brorsan i telefon och inser hur mycket jag saknar både honom men även alla andra där hemma. Lunchar i Abiskojaure och får hjälp av stugvärden att göra ett halsband av min trasiga klocka. Ja alltså det var bara armbandet och inte själva klockan som var trasigt…

Går vidare en kilometer men får plötsligt galet ont i knät igen. Försöker en bit men ger snabbt upp. Kryper runt på alla fyra och sätter upp tältet. Får in sakerna i tältet och däckar direkt. Sover fyra timmar helt utslagen. Inser direkt när jag vaknar att det inte är läge att gå vidare. Knät gör fortfarande ont. Linkar iväg och letar vatten. Äter lite och läser mig igenom kvällen. Skrattar högt åt boken och kommer på att jag ligger 2,5m från stigen. Folk måste tro jag är galen… 🙂

Tog mig totalt 14km och jag oroar mig mycket för hur det ska gå i fortsättningen. Håller en tumme för morgondagen men sover oroligt med många konstiga drömmar och ett hiskeligt fladdrande i tältduken på köpet…

20130710-225346.jpg

20130710-225354.jpg

V

20130710-225414.jpg

Visst sitter packningen bra! 🙂 Skulle skynda mig för att han som tog kort inte skulle behöva vänta medan jag krängde på mig säcken.. 🙂

Kommentera

