Dag 19, 16 juli

Går upp vid 7 och packar ihop mig och städar av rummet. Äter stadig frukost i självhushållningsköket och ger mig av vid 9.15. Jag har en tid att passa! Björn som kör båten i Kvikkjokk har lovat mig en extra guidad tur i deltat å sådant tackar inte jag nej till!

Vi åker upp en bit å kikar på både det magiska deltalandskapet och har även turen att få se en Silvertärnas fluffiga unge! Känner frid i själen när jag hör kluckandet mot båten och ser bergen i bakgrunden!

Väl på andra sidan vinkar jag adjö till den karismatiske Björn och hoppas att ni är många som får chansen att träffa denna man!

Nu börjar uppförsbacken. I solsken men med lite svalkande vind. Stigen är fin och lättvandrad och jag ser mängder med bra tältplatser innan stugan där jag tänkt sova. Stugan är rätt tråkig och sunkig så jag går vidare. Bra beslut! Berget är vackert och vinden hanterbar om än kraftig. På andra sidan ner mot Falesjåhka-bron hittar jag en perfekt tältplats och jag kryper trött ner i säcken efter en härlig dag!

20130718-140201.jpg

20130718-140208.jpg

20130718-140219.jpg

20130718-140232.jpg

20130718-140250.jpg

20130718-140306.jpg

2 thoughts on “Dag 19, 16 juli

  1. Hej! Vi har missat varandra pga olika vägval men syns väl på Gröna Bandet middag i vinter? Hoppas du får en fortsatt bra tur! Vädret ska bli bättre from nästa vecka. Jag saknar också barnen men sist jag ringde hade de inte tid att prata med mig…
    Christine

    • Gröna bandet skriver:

      Hej Christine! Synd att vi inte fick ses nu i sommar men jag hoppas verkligen att vi ses i höst! Om det går bra för alla verkar vi bli ett roligt gäng till bords! Håller en tumme för dig löpar-prinsessan! Go Girl!

Kommentera

