Dag 22, 19 juli

Vaknar vid 8. Fint väder! 🙂 Känner inte för att gå upp. Nä. Vill inte! Tänker inte. Så det så! Pigg å glad ligger jag i säcken till 9.45. Facebook, bloggar och läser. Underbart! Skrattar åt mig själv å mina fixa idéer innan jag inser att jag faktiskt har vissa fysiska behov som inte ens jag kan styra över… Äter sen frukost och packar ihop mig på ett litet kick och är iväg. Njuter av mysig stig i kuperad gammelskog och är förberedd på att få ro 3 gånger. Hörde allt di däringa morgonpigga människorna tassa förbi vid 8-tiden!

Mycket riktigt! En båt på min sida men det stör mig verkligen inte. Solen skiner och jag njuter av att få ro! Efter andra vändan passar jag på att ta mig ett bad. Härligt uppfriskande! Kommer till Jäkkvik vid 12.30 och pratar lite med dem på Jäkkviks fjällgård. Vilket fint ställe!

De visar mig åt rätt håll för att hitta affären. Köper salami, kakor, godis och läsk. Tihi! Utanför kan man köpa hamburgare å jag som längtat efter det sedan Kvikkjokk släntrar raskt dit! Pratar länge med killen vid grillen som i vanliga fall säsongar här uppe vintertid som kock. Vinkar adjö och går tillbaka till Fjällgården där min ryggsäck ligger. Väl där upptäcker jag att jag glömt plånboken… Går tillbaka och möter kocken halvvägs, han hade upptäckt den vid grillen. Tusen tack!!

Pratar med Anna och bestämmer att om jag är i Adolfström innan 22 så hämtar de mig annars sussar jag ute och vi ses dagen efter istället! Snackar med de jag möter på stigen och inser att det inte är någon omöjlighet att hinna dit till 22. Jag tuffar på!

Kommer på att jag glömt betala hamburgaren! Å nej! Han som var så snäll!! Får möte och skickar med pengar. Hoppas de kommer fram! Annars kommer de säkert någon annan till nytta! 🙂

Upp och ner å så lite skog å sly. Tja Pieljekausesparken måste nog ges mer tid för att visa sig i sitt bästa sken. Vackert men inget som skiljer sig så markant från det jag tidigare sett. Lite frodigare är nog min enda tanke.

Pausar i Pieljekausesstugan och äter smörgås å kakor. Lullar vidare och är faktiskt i Adolfström vid 21.30! Blir hämtad av fam Nilsson och får äta en underbar middag vid dukat köksbord. Dessutom blir det en dusch innan jag får krypa ner mellan goa lakan!

Somnar lycklig!

34km

20130722-082519.jpg

20130722-082456.jpg

20130722-082338.jpg

20130722-082325.jpg

20130722-082422.jpg

20130722-082350.jpg

20130722-082431.jpg

20130722-082440.jpg

4 thoughts on “Dag 22, 19 juli

  1. Hej! Vill bara lämna ett tips, om du planerar passera Virisen, ring 0702744188 innan och beställ en macka. Det är nog det godaste jag ätit på länge.

  2. Jimmy skriver:

    Hej! Pengarna kom fram! Tack ska du ha! 🙂 Hoppas allt går bra för dig och lycka till vidare!

Kommentera

