Dag 23, 20 juli

Vilodag!
Jag får sovmorgon till 8 och väcks av Lilleman! Albin är jämngammal med min Saga och han är en favorit i hennes vardag. ”Han är snäll och har många bilar”. Känns på något sätt skönt att få kontakt med riktiga världen, att höra barnen kivas (lillebror på 15 månader gör det inte lätt för storebror) att äta frukost tillsammans och diskutera tider för mat så det ska passa barnens mat och sovklockor. Blir glad långt in i själen!

Efter lite utebus så åker vi till Laisvall för att handla lördagsgodis och turista. 500m hemmifrån går en stötdämpare sönder på den något skruttiga vägen, och vi får glatt invänta förstärkning och bilbyte innan vi når vårt mål. Anna visar mig runt och berättar om byns utveckling som före detta gruvort.

Väl hemma igen är det lunch och sedan däckar jag och sussar gott i någon timme. Väcks av att det bankas älg i köket! Trerätters med öring i olika former till förrätt, älg och mandelpotatis till varmrätt (och bea-sås!!!) samt Annas magiskt goda egengjorda glass till efterrätt! ( Kolla in Annas blogg!

Somnar sent efter kvällspromenad med hunden Nisse och mycket prat!

Tack Bo och Barbro för att jag fick våldgästa er med kort varsel!
Tack Anna med familj för allt stöd och all positiv energi! Å lösningen på problemet med spoten!
Tack Albin för att du har lyckats lära mig några fler namn av Blixten McQueens kompisar!

20130728-002543.jpg

20130728-002607.jpg

Kommentera

