Dag 24, 21 juli

Väcks vid 8 av Albin och besked om att det är frukost. Äter massor. Skäms lite, men bara lite så jag äter lite till… Förstår inte hur allt får plats i min mage! Var har min normala aptit, ”en kopp te och två smörgåsar”-frukost tagit vägen? Packar ihop mig och tar en sista dusch.

Blir körd tillbaka till där de hämtade mig. Släpps av och vi vinkar adjö. Tråkigt, ledsamt å rackarns trist!

Men, men vandringen går vidare! Mot Bäverholmen! Detta omtalade lilla wärdshus mitt ute i ingenstans! En våffla och massor av roliga och allvarliga historier fick jag mig till livs innan stigningen upp mot Snjultjiestugan börjar.

Träffar en elektriker från Falköping och jag kidnappar honom till en fika. Är sällskapssjuk! Han ska till Abisko och vi pratar utrustning, motivation och livet i största allmänhet på den halvtimmen som det tar att fixa lite kaffe och äta knäckebröd och Ballerinakakor. Mår gott efter att vi vinkat adjö. Han startade många nya tankebanor vilket ju faktiskt är syftet med min vandring. Spännande!

Jag träffar varje dag (nästan) människor som ger mig pusselbitar ur sitt liv, stigen och andra vandrares förehavanden. Detta fascinerar mig något enormt. Vilken tillit, vilken öppenhet och vilken önskan om andra vandrares välgång som frodas utmed leden!

Tassar vidare upp till Snjultjie och tycker livet är gott. Tvättar lite i sjön och njuter av stugans värme. Vet att det eldats rejält natten innan och värmen dröjer sig fortfarande kvar. Somnar med ett leende på läpparna.

20130728-005548.jpg

20130728-005603.jpg

20130728-005638.jpg

20130728-005709.jpg

20130728-005726.jpg

Kommentera

