Dag 25, 22 juli

Vaknar till strålande sol och kommer iväg fort! Städar noga ur stugan och tycker livet känns lätt. Stigen är mycket lättvandrad och går nästan hela tiden på torr mark med fyrhjulingsspår. Njuter konstant! Badar och plaskar i bäckarna som jag går förbi. Tar mig långa raster och verkligen njuter av dagen.

Lunchar vid sjön Lisvojaure och passar på att läsa och sola. När stigen går ner från högfjället mot Rävfallsstugan så blir det brant och sly. Trist men det blir snart bättre. Fin liten skogsväg tar strax vid och plötsligt ligger stugan framför mig!

Två ryggsäckar står på trappen och jag blir själaglad! Grabbarna från LeTrek är redan här!! Christophe och Emil går Gröna Bandet från söder till norr och nu möts vi här på mitten! Så roligt!!!! Klart värt en dags extra vandring!

Grabbarna bjuder på middag (svampomelett och sallad!) och vi utbyter massor av tips och tankar och funderingar! Sen blir det såklart bastu!!! Kvällen avslutas med citronfromage och gottis. Tänk vad livet känns lyxigt!

Dessa killar vet vad jag går igenom, de har också hört och fått svara på alla frågor om varför, hur mycket och hur länge. Jag blir djupt imponerad över att de inte blivit osams eller ens kinkiga på varandra när de gått över 80 mil! Tänk vilka stabila människor de måste vara!

23km på lätta ben!

20130728-105812.jpg

20130728-105834.jpg

20130728-105903.jpg

20130728-105917.jpg

Kommentera

