Dag 27, 24 juli

Kommer iväg vid 10. Trött men glad. Värmen gör att jag känner mig sliten.

Har valt att gå norr om StorTjulträsk för att få njuta av vattnet. Miss i planeringen! Stoooor miss! Ser knappt vattnet på hela dagen. Det är sly, blommor och gräs som växer högt. Ibland över huvudet på mig.

20130728-222132.jpg
Här syns stigen i alla fall…

Men det är vackert med björkskogen och vid Rödvik öppnar det upp och blir precis så fint som alla sagt till mig! Sover en timme i skuggan och känner mig konstig i kroppen. Tar en Resorb och dricker ordentligt.

Kommer fram till Servestugan vid 17 och träffar den goa stugvärden Håkan. Vi blir snart ett gäng som samtalar på trappen. Två långlöpare varav den ena hade sprungit från Abisko pausar en stund hos oss. Killen kom med en hälsning från Björn i Kvikkjokk. Till mig! Tänk vad djungeltelegrafen eller snarare Kungsleden-telegrafen fungerar bra! 🙂

Efter lite mat går jag vidare mot Tärnasjöstugorna, men bestämmer mig efter ca 10km att det blir perfekt att tälta uppe på berget, vid Stajnnavarrie. Njuter av den nu något svalare solen innan den försvinner bakom berget. Äter godis och mjukt bröd. Lyxigt och klart värt några extra gram!

Skriver ”Bra dag” i dagboken och ritar lycklig gubbe.

26km

20130728-223158.jpg

20130728-223315.jpg

Kommentera

