Dag 28, 25 juli

Vaknar vid 2 på natten. Slut på friden! Här gäller det att agera! Magen som kändes lite bubblig i går kväll har fått frispel och kräver åtgärd NU! Smart som jag var innan jag somnade så la jag fram toapappret och det är min smala räddning!

Hinner exakt 2,5 meter på ny världsrekordtid innan rännskitan är ett faktum… Tar vägen förbi ån och tvättar händerna, hinner lagom börja leta efter necisisär-påsen i tältet innan det är dags igen. Svängen förbi ån och sedan ner i påsen för att hitta stoppande tabletter. Hinner nästan… Ut igen… Men sen ser ni! Sen fick jag i mig tabletterna och magen måste ha varit nästan tom för det blev bara två vänder till!

Somnar nervöst om efter att legat still och tittat upp i tältduken i en halvtimme. Inte så sugen på olyckor i sovsäcken… Vaknar tidigt och känner mig matt i kroppen. Tvättar upp kläder bara för att få känna mig fräsch igen… Solen fortsätter att gassa och jag börjar frukosten med att ta en Resorb.

Passerar Tärnasjöstugorna vid 10 tiden och får träffa goa Gun som är stugvärd. Stimmar med telefon och lyckas få flygplatsen att gå med på att ställa ut mitt paket på fredag eftersom jag inte kommer hinna dit innan stängning.

Går sedan vidare bort mot Syterstugan. Tar det väldigt lugnt. Känner mig helt konstig i kroppen. Dricker mycket men lyckas bara få i mig tre tuggor av lunchen. Njuter trots det av vandringen. Det är underbart vid Tärnasjöstugorna! Fina badplatser och fjäll som fond! Badar och försöker kyla ner mig vid lunchtid men är lika varm några minuter senare. Får tips av en vandrare att det är ont om vatten sista biten upp mot stugan. Tack!!! Räddande ängel!

Den här delen av leden går över mängder av broar, och kallas för Golden gate (eller nått…) Hängbroarna avlöser varandra och det är superfint!

Sista biten upp mot stugan är relativt brant och jag får kämpa för att inte bli deppig. Är trött och sliten vid ankomst och klarar inte riktigt av det sociala spelet. Drar mig undan efter middag och somnar tidigt. Fryser i värmen.

Tänker att någon Sytertopp ska jag minsan inte upp på när jag mår så här. Det skulle kunna spoliera hela vandringen. Men inombords så sitter äventyraren i mig och skriker: Ställ klockan, kolla om det är fint väder och ta beslut då! Somnar som en stock helt utpumpad.

20130802-170049.jpg

20130802-170104.jpg

20130802-170114.jpg

20130802-170136.jpg

20130802-170156.jpg

Kommentera

