Dag 30, 27 juli

Går upp till kl 8 och bestämmer mig mycket överraskande för att delta i en morgongudstjänst. Jag är inte troende utöver att jag tror på Moder Jord men det kändes rätt att få höra lite kloka ord på min vilodag.

Andakten berör mer än jag trodde den skulle göra. Gråter och tar med mig många funderingar. Tycker om att det inte var så högkyrkligt utan snarare en reflektion kring livet, naturen och var vi är på väg. Ganska precis de funderingarna som jag brottats med de närmsta 30 dagarna och troligen kommer fundera på de kommande 30…

Efter en mastig frukost (yummie!) pratar jag med personalen om vad som finns att göra i Hemavan denna lördag. Får tips om att det finns en badvänlig bäck med coola formationer 15km utanför stan. Helt plötsligt står jag med en nyckel till gårdens minibuss i handen! Vilken tillit! Vilka människor! Vilken service!

Tar svängen förbi mataffären och köper massa gottis och utflyktsmat. Sen bär det av mot Ruttjebäcken! Visst hade de rätt! Det är underbart! Bäcken har grävt hålor och gjort små dammar där vattnet värms upp. Jag går lite längre upp än de flesta andra soldyrkare och får en plats för mig själv. Härligt! Badar nästan mer än jag solar! Äter wienerbröd, frukt, grovt nybakat bröd och dricker tranbärsdricka. Har semester helt enkelt! 🙂

Ger mig tillbaka mot verkligheten vid 16-tiden. Passar på att titta på de andra boende alternativen (mitt är bäst!), Naturum och tankar i lite bensin innan jag återlämna bussen. Hinner precis hem till middagen! Ibland har jag tur! 🙂 Snackar länge med en kille som jobbar på Fjällstationen (önskar så jag kom ihåg ditt namn, du med hästsvans å go inställning till livet!) men även jobbar inom fjällräddningen. Tänk vad människor tar sig för och tänk vad modiga de är som hjälper! Stor eloge!

Latar mig på rummet resten av kvällen. Äter godis och försöker packa. Tänk att alla di däringa sakerna ska få plats i min lilla ryggsäck…

Känner mig lite nervös inför nästa sträcka. Varför vet jag inte. Tror att det beror på att tryggheten längs Kungsleden försvinner och nu får jag klara mig själv. Egentligen det jag tycker bäst om men nu börjar kroppen kännas trött och att då inte få bo inne om regnet öser ner känns jobbigt på något sätt. Jaja, kläderna är tvättade, packningen står färdig så en spark i arslet är det enda som behövs! Tack kära vänner för att ni finns! 😉

20130802-194300.jpg

20130802-194314.jpg

20130802-194328.jpg

2 thoughts on “Dag 30, 27 juli

  1. Åsa i Hällhult skriver:

    Kämpa på Johanna önskar fam. Johannesson Bengtsson i Hällhult. Vi sitter just nu och njuter vid Skedesjön och i morgon bär det av hem för att packa om för fjällvandring. Synd att vi inte kan möta dig på vägen.

Kommentera

