Dag 32, 29 juli

Det regnar, regnar och regnar lite till. Är iväg efter frukost med blåbär vid 9-tiden. Går å går å går på grusvägen. Känns faktiskt helt ok. Tänker att det är bättre att gå på grusväg i regn än i slyskog och myr! Dessutom tycker jag om att det blivit lite omväxling från kalfjäll till skog och myr. Regnbyxorna har nästan skavt hål nere vid benen. 32 dagar… Sicken kvalité tänker jag…

Blir även idag erbjuden skjuts flera gånger. När jag lunchar vid vägrenen så stannar en bil och kollat läget. ”Behöver du något, vad som helst, så bor vi 50 meter bort. Bara att titta in!” Underbara människor i dessa trakter!

Börjar bli trött i benen vid 15-tiden och plåstrar om en tå för att slippa skav. Har inte kollat kartan på länge så jag trodde det var längre kvar till Rönnbäcken än vad det visade sig vara! Tjoho!

Väl framme i byn frågar jag en äldre man som står och sågar bräder om han kan rekomendera någon bra tältplats. Han visar mig ett toppenläge precis vid ån strax bakom sitt eget hus! ”Du är väl försiktig när du eldar?!” Än en gång blir jag så otroligt tacksam för denna gästfrihet!! Efter tvagning, vila och mat så plockar jag blåbär och beger mig mot huset. Jag blir inbjuden på te och bulle hos Ingrid och P-A. Lotta på Liseberg går på tv:n och livet känns allt annat än tråkigt! Innan jag försvinner iväg mot mitt tält så bestämmer vi att jag ska vara med och ta upp nät dagen därpå! Roligt!!

20130802-195144.jpg

Kommentera

