Dag 33, 30 juli

Försover mig! Vaknar av att P-A hojtar utanför tältet och undrar om jag vill äta frukost med dem. Klart jag vill!! Till frukostbordet sitter även dagens roddare! Oj då! Jag får alltså bara glida med idag!

Första nätet är tomt men sen ni! Sen! Sen började fisket på allvar! Näten är proppfulla och jag kan inte låta bli att le av lycka! Abborrar, öringar och sikar i mängder! En hel murarbalja, modell större, fyller vi! Stora fina fiskar! Till och med P-A är lyrisk! 🙂 Är så glad att jag frågade om tältplats just här! Både P-A och Ingrid är underbara människor och de lär mig massor av saker och får mig att skratta!

Innan jag går vidare hjälper jag till att trassla ut näten och får som tack för hjälpen en öring och kanelbullar med mig! Visslar av glädje hela vägen till Virisen. 13km, uppförsbacke. Ni förstår vilken förmiddag! 🙂

Äter lunch vid vägen och njuter av en supergod kanelbulle till efterrätt! Glad ihågen ska jag ringa och boka mat på Virisen. Meeeen, nej inga batterier kvar.. Håller en tumme. Löpardrottningen har tipsat om att smörgåsarna är magiskt goda men måste förbeställas.

Kommer fram och har turen att de kan fixa en smörgås! Lycklig Johanna! Sitter på restaurangens altan och njuter av smörgåsen och en kopp te! Yummie!! Pratar en stund med ägarna och de tar bilder för att lägga ut på deras fb-sida.

Går vidare vid 16-tiden och det börjar regna igen… Blött uppifrån och blött under kan man säga… Kängorna blir genomvåta och jag får tendens till blåsa på vänster häl. Surt.

Börjar känna av knät och jag bestämmer mig för att det får räcka för idag. Får upp tältet lagom till det slutar regna. Halstrar min öring och tycker att livet är gott. Om än lite vått…

23km, nästan… Kom inte hela vägen fram till Bojtikken…

20130802-195425.jpg

Kommentera

