Dag 34, 31 juli

Vaknar till regn och äter frukost i lugn och ro. Läser bok och myser. Ger mig iväg och passerar snart Bojtikken och får en pratstund med han som bor där. Kylslaget att stå still så snart är jag iväg igen. Jag får nu gå på asfalt ca 13km och utmed vägen ser jag många fiskare. Även många som kommer körandes med galet stora husvagnar och husbilar!

Strax efter att jag lunchat avtar regnet och himlen börjar spricka upp. Svänger av från Sagavägen ner mot Gielas och passerar ett gammalt renslakteri och massor av inhägnader. Kommer fram till en relativt nybyggd dam vid Ransarn som Vattenfall fixat. Välskött. Kommer in i en blandad terräng med myrar och vacker björkskog. Hittar kantareller och blir lycklig inombords!

Tröttnar frammåt kvällen och ser en stuga. Tror att jag är framme. Men nej då… Fel stuga… Min ligger 2 km längre bort..

När jag äntligen kommer fram inser jag att det var värt de där extra 2km! Ljusliden ligger vackert i en sluttning ner mot sjön med bergen som fond. Jag blir kär! Här vill jag bo! Bestämmer mig för att sova inomhus direkt! Boar in mig och steker kantareller. Tvättar mig och kläder i sjön. Torkar tältet inomhus och läser ett nummer av Allas som någon lämnat kvar. Vill inte att dagen ska ta slut!

Ca 23km

20130803-160446.jpg

20130803-160456.jpg

20130803-160505.jpg

Kommentera

