Dag 38, 4 augusti

Vaknar flera gånger på natten. Det är varmt i stugan trots att jag inte eldat och regnet trummar mot taket. Åskar gör det också…

Går upp och tar det lugnt. Stugan känns mysig och jag har verkligen ingen lust att stressa ut i åskväder! Kommer iväg vid 9-snåret och benen pinnar på av sig själv. Vädret blir snabbt bättre och jag njuter av dagen trots en hel del myrklaffsande.

Kommer till Lejarfallet snabbare än jag tänkt mig. Skrattar gott åt att jag inte kan släppa min felläsning och fortfarande tycker att fallet heter Lejonfallet! 🙂 Det är vackert oavsett vad det heter och det verkar vara fler än jag som besöker stället. Det blir en väl utmärkt och upptrampad stig samt spänger där det är lite vått. Lyxigt! Kan öka tempot rejält och tar glad i hågen sikte på fiket i Ankarede!

Åhhh! Vilket ställe! Varm choklad och underbart god fika. Jag tar både våffla och klining det sistnämnda är första gången för mig! Dessutom blir jag bjuden på en av de godaste vaniljbullarna jag har ätit! Å en chokladkaka att ha till kvällen! Vill inte gå därifrån! Älskar stället och de som driver det! Njuter vid mitt hörnbord av att höra med vilken värme de lotsar turisterna rätt. Allt från fikagäster och vandrare till campare och fiskare! Men glöm inte kontanter om ni ska fika här, kort funkar tyvärr inte!

I glesbygd håller folk dessutom ihop! Så när posten drog in sitt hämtningsställe så valde postkillen att åka hit ändå och som tack för hjälpen får han varje dag en kopp kaffe! Kan det bli bättre?! Där kan de sitta på sina kontor å bestämma men när allt kommer till kritan så blir det till det bästa ändå! 🙂

Tar mig i kragen efter nån timme och lullar vidare. Går upp till Rödfjällstugan och myser in mig. Solen skiner men försvinner strax bakom regnmoln. Det dröjer inte länge innan det regnar ordentligt. Läser bok och skriver dagbok. Räknar på antal kilometer och inser att jag idag passerat 800! Coolt!

20130806-194417.jpg

20130806-194431.jpg

20130806-194445.jpg

20130806-194458.jpg

20130806-194510.jpg

20130806-194625.jpg

2 thoughts on “Dag 38, 4 augusti

  1. Roland Fridholm skriver:

    Hej Johanna! I nattens sista skälvande timma på min dag den 9/8 TACKAR jag för ett mycket trevligt meddelande. Har tänkt att skriva många ggr men fick nu en lämplig anledning. Fylld av beundran följer jag dina strapatser som du skildrar fantastiskt bra. Du verkar ha det riktigt gött däruppe. Kul att få vara med på ett hörn ibland och jag är glad att du haft nytta av all förträning. Önskar dig nu en riktigt trevlig sista tredjedel av denna mäktiga vandring!
    Hälsningar Roland

    • Gröna bandet skriver:

      Vad roligt Roland att du fick meddelandet på rätt dag! 🙂 Ditt stöd inför vandringen var oslagbart och utan det hade det aldrig gått! Tänk vad lite gummiband, balansbrädor och vinglande på ett ben med en bok i handen kan göra! Vi ses till hösten! Nya utmaningar, nya mål!

Kommentera

