Dag 41, 7 augusti

Vaknar vid 7-tiden och njuter av att känna mig utvilad. Tar en lugn start på dagen. Nyheterna på tv och ett äldre par gör mig sällskap till frukosten i servicehuset. Har inte bott så hiskeligt många gånger i mitt liv på campingplats så jag tycker det är lite roligt att testa! Å det stämde att det gick åt två femmor i duschen om man skulle sjunga medan man tvättade håret. Har inte så mycket hår att tvätta och sjunger inte i duschen i vanliga fall men allt som kan testas måste testas! Sinatra och jag skulle ha sålt slut! 😉

Ger mig ner på byn och letar reda på taxi-stället där även mitt Bussgodspaket ska ligga och vänta på mig. Hittar det och hittar även den supersnälla Lennart som driver Taxi Gäddede! En lång pratstund och sedan vinkar vi adjö. Packar upp paketet och njuter av vännens härliga brev i min lilla stuga! Livet är gott!

Ger mig ner på byn igen och strosar runt. Hinner lagom bara titta in på blomsteraffären innan jag stöter ihop med Lennart igen! ”Vill du med på en postrunda?” Klart jag vill! I väntan på att posten ska anlända så kör han mig till Apoteket och jag kan fylla på förrådet av Leukoplast och Alvedon. Sen bär det av! Åhhh vad roligt att få höra om bygden och se lite mer än bara den väg som jag ska gå! Älskart!

Vi tar svängen förbi det som skulle ha blivit en flygplats och spanar in banan som byggdes. Att det skulle kosta sisådär 45 miljoner att bygga terminalbyggnaden var det någon som missade… Vilket pengaslöseri!

Vad som däremot är lite roligt är att världens största och fungerande skoter står parkerad utanför campingen! Det ni! Klart värt ett besök! 🙂

2,5 timme senare släpper han av mig vid Hembygdsgården och vi säger adjö! Nu vankas det tunnbrödsbak och besök på museet! Gott med fika och våfflor! Går in mot campingen framåt eftermiddagen och passar på att köpa lite mer saker på Ica inför nästa etapp.

Till middag är det dock dags för den obligatoriska middagen! Kycklingspett med pommes och extra bea! Jajamän!! Å gott var det! Hade nog kunnat äta en till… Blir erbjuden en gratis om jag orkar äta upp den. Tänker att det verkar dumt att chocka magen så jag tackar nej. Men framåt kvällen hade jag lätt fått i mig en till ! 🙂 Är jag inte trött så är jag hungrig! Så är det bara!

Kollar tv till sent och riktigt känner att jag börjar få spring i benen igen. Hade dock gärna stannat här någon dag till. Det finns massa saker att göra i omgivningen och jag känner mig inte alls nöjd med att jag missar så mycket! Det får bli en semester hit igen!

20130813-133645.jpg

20130813-133701.jpg

20130813-133716.jpg

20130813-134125.jpg

Kommentera

