Dag 42, 8 augusti

Plockar i ordning packningen och städar ur stugan. Ger bort lite saker av det som blivit över till en holländsk familj. Kommer iväg vid 10 och passar på att vinka adjö till taxi-Lennart när jag passerar.

Traskar asfalt i ca 5km innan 21 km grus tar över. Det är lite segt att gå och min vänstra benhinna kinkar. Vilar ofta och länge men tycker inte det hjälper. Tog en Alvedon på morgonen och jobbar på att hålla humöret uppe. ”Adjö-dagar” är inte min grej helt enkelt.

Väl framme träffar jag på tre goa tjejer och en bushund med spring i benen, som sitter kring lägerelden och myser. Jag blir inbjuden å får en korv och ett glas mousserande i handen. Jag slänger in kakor och godis i leken! Energin återvänder!

Somnar sent i mörkret med ett leende på läpparna!

26km

20130813-134055.jpg

Kommentera

