Dag 43, 9 augusti

Fixar i ordning mig och drar iväg. Vinkar av tjejerna och hoppas verkligen att vi ses igen!

Tar stigen upp mot Hällingsåfallet och njuter av utsikten! Det är magnifikt och mäktigt! Tänk vad lite vatten kan åstadkomma om det bara får några tusen år på sig!

Håller på att missa leden efter bron men upptäcker mitt misstag och kommer rätt. Sen är det bara att gå! Jag har laddat för att detta skulle vara den stora gå vilse-dagen. Nästa alla som gått gröna bandet har haft strul på den här sträckan och jag såg i gästboken att fler önskat att leden skulle röjas upp. Haha tänker jag! Inte vilse ännu i alla fall!

Stigen ser faktiskt fixad ut! Träd är i alla fall avsågade. Alltid något! Följer 4-hjulingsspåret ner till Munsvattnet och fortsätter på den uppkörda vägen ut till Lobbersjön. Sen börjar strulet… Regnet börjar strila. Ser inte var vägen tar vägen så jag (som inte tänker gå vilse idag!) tar kompasriktning, hittar lämplig höjd att följa för att slippa blöt myr och börjar sedan att gå. Blir så nöjd med mig själv när jag lite senare kommer rakt på stigen och kan fortsätta!! Å nu slutar även regnet! Kan det bli bättre?!

Följer 4-hjulingsspåren till och från under resten av dagen och njuter för fullt! Fjäll och sjöar! Äntligen! Luften känns lätt att andas och jag njuter! Hade det inte varit för att benet värker så hade det varit en perfekt dag!

Slår läger strax söder om bron över Tvärån. Hinner precis in i tältet innan regnet drar igång igen!

Ca 22km

20130813-134250.jpg

20130813-134302.jpg

20130813-134312.jpg

20130813-134322.jpg

Kommentera

