Dag 44, 10 augusti

Vaknar på gott humör och gör morgonjumpa vid älvkanten innan regnet får mig att skyndsamt packa ihop. Landskapet är vackert och jag njuter av att se berg igen. Dessutom slutar det regna! Kan det bli bättre?! 🙂

Ser Vinklumpen på långt håll och tänker att den vore kul att gå upp på. Men det blir i så fall en omväg från stigen och många fler höjdmeter än vad jag tänkt mig. När jag kommer närmare ser jag att 4-hjulingsspåren går upp till toppen på berget och jag kan verkligen inte låta bli! Så högt var det ju inte å dessutom kunde jag följa spåren hela vägen ner till grusvägen och slapp leta liten stig. Om än lite myrtraskande på slutet men det var det värt! Man kan säga att jag var nöjd! 🙂

Väl ute på grusvägen passar jag på att vila efter en bit och blir då vid flertalet tillfällen erbjuden skjuts. ”Tack, men nej tack! Jag gör något…” Ja ni vet, jag ska ju gå hela sträckan och tänker inte fuska vilket ni nog klurat ut vid det här laget! 😉

Kommer till Valsjöbyn vid 18.30 och tänker att jag tältar vid stugbyn. Helt öde så jag går tillbaka in mot byn igen. Hälsar på några som bor utmed vägen och de säger då att det borde funka att sova på udden mitt i byn och att affären öppnar i morgon kl 10! Perfekt!

Stressar bort till udden och får upp tältet och hör regn och åska komma närmre. Vid 20.30 dundrar det till rejält och himlen öppnar sig. Men sen blir det inga fler knallar, bara ett strilande regn hela natten.

Folk kommer och går ut på udden under hela kvällen och morgonen för att fiska. Känner mig lite felplacerad kan man säga… Men jag vinkar glatt till alla som springer förbi!

Mobilen har börjar strula rejält de sista dagarna och vill inte ta laddaren. Rätt frustrerande då jag gärna vill kunna ringa hem till Lillfian och ta bilder (och blogga såklart!) Ibland, i vissa lägen laddar den men sen helt plötsligt slår den ifrån. Alternativt tar den inte laddaren alls… Blir tokig! Ägnar galet mycket tid av rasterna åt att hitta den perfekta vinkeln. Brukar alltid sluta med att när jag hittat en vinkel som funkar med hjälp av packpåsar så är det just den packpåsen som jag behöver för att kunna äta/laga mat/ tejpa fötter osv…

Så tyvärr blir det kanske inte så mycket bilder nu mot slutet… Håll en tumme!

Kommentera

