Dag 45, 11 augusti

Jag tar sovmorgon och väntar in affärens öppettider! Äter andre-frukost i butiken och får höra historier om andra ”Gröna Bandare”!

Lämnar Valsjöbyn vid 11 och tycker det går sååå långsamt. Benhinnan på vänster ben gör ont, är svullen och varm. Äter Ipren kombinerat med Alvedon för att inte bli deppig av smärtan.

Svänger av och tittar på Skansen (en försvarsanläggning sen Andra världskriget). Missade dock guidningen och tar bara en sväng bland skyttevärn och skyddsrum.

Passerar kyrkan i Hotagen som ligger vackert vid sjön. Passar på att ringa hem innan regnet börjar strila. Sen kommer jag till Häggsjövik och läser mig till byns historia på ett monument.

Det regnar massor och när jag passerar ett vindskydd så bestämmer jag mig för att sova där istället för i det blöta tältet. Det vindskyddet hade myggorna upptäckt också så det blir till att köra med Djungelolja och mygghatt. Även i sovsäcken… Surt. Men sov skönt på bänkarna som jag flyttade om.20130819-113114.jpg

20130819-113152.jpg

20130819-113217.jpg

Kommentera

