Dag 47, 13 augusti

Vaknar av att dottern i familjen i Finnsäter och hennes kompis tassar förbi min dörr. Jag går upp och blir erbjuden frukost. Lyxigt! Till på köpet är mina nytvättade kläder torra och jag känner mig riktigt fräsch! Vilken härlig start på dagen!

Ulrika (mamman i familjen) och jag sitter länge vid frukostbordet och pratar om allt möjligt. Men snart inser jag att det nog är dags att komma iväg om jag ska hinna gå någonstans. Får sällskap ner till vattenfallet och lite lokal historia till livs! Är så full laddad av energi när vi vinkar adjö att benen går av sig själva!

Lunchar vid bron vid Rönnöfors innan jag går vidare. Har tänkt att jag inte ska gå till Kaxås eftersom det då blir 3 mil och det är i längsta laget för vänster benhinna. Meeen så blev det visst i alla fall… Det går så där smidigt att gå och benet sköter sig. Ont – ja, överkomligt- ja. Smärtkänslan och min upplevelse av dagen är inte samma sak. Svårt att beskriva, men jag kan gå och njuta och tycka att jag har det bra trots att det bultar i benet vid varje steg. Så därför bryr jag mig inte om det, utan kör på!

Kommer fram till Kaxås vid 18-tiden och handlar gottis och ny bok på macken. Går snabbt vidare till campingen för att hinna slå upp tältet innan regnet och åskan kör igång. Hinner nästan… Men vad gör väl det när jag för 50kr kan använda en fräsch och varm toalett och slippa sitta på huk i skogen när åskan går! 🙂 Vardagsglädje i mitt liv!

Läser bok tills ljuset blir för dåligt och masserar fötterna ordentligt. Har blivit dålig på den saken på sista tiden. Det känns lyxigt att stoppa ner dem i sovsäcken väldoftandes, mjuka och varma! Underbara Ulrika skickade även med en Ipren-salva som jag testar på benet. Svullnaden kanske vill ge med sig om jag har tur!

Mobilen vill inte alls ta laddaren så jag svär och tänker att jag borde ha haft med en kamera också… Ni får helt enkelt klara er utan bilder! Sorry!

30km på asfalt

Kommentera

