Dag 48, 14 augusti

Vaknar till liv, nästan i alla fall, vid 7. Det regnar lite fortfarande. Äter frukost och försöker väcka kroppen. Är frusen. Vaktmästaren kommer förbi och jag betalar och vi pratar om engagemanget det krävs för att hålla en liten camping vid liv. Två gånger om dagen tittas den till, gräs ska klippas, elen betalas och saker ska lagas. Kaxås har inte de stora turistströmmarna att livnära sig på utan får klara sig med de som hittat dit på småvägarna. Imponerande att det går runt!!

Kommer iväg vid halv tio och tycker det går långsamt men helt plötsligt är jag vid badet i Kougesta! Nice! Äter lunch och läser i solen som nu äntligen tittat fram och börjat värma.

Passerar lite geologiska sevärdheter vid Kluk och läser med stort intresse skyltarna. Hade gärna haft en geolog med mig som kunnat förklara ytterligare!

Efter Kluk börjar känslor av att snart vara framme vid slutmålet göra sig till känna. Gråter och skrattar och funderar mycket. Landskapet är underbart vackert med betande hästar i de sluttande hagarna.

Lunchar vid Bleckåsen och får där reda på att här skrevs det på viktiga papper 1809! Fred mellan Norge och Sverige – det är bra grejer det!!

Försöker följa den gamla stigen men den slingrar sig hela tiden ut på vägen efter sisådär 100m i skogen så efter några vändor ger jag upp. Fast lite bra var det för jag hittade mängder med smultron! Åt mängder! 🙂

Kommer ner till Mörsil vid 18.30 och traskar in på OKQ8 och ska hämta ut mitt paket. Döm av min förvåning när det inte bara är paketet som plockas fram utan även ett brev från Carolina och en flaska bubbel från Åretjejerna! Di däringa töserna som jag träffade vid Hällingsåfallet! Tårarna sprutar och jag försöker förklara för kassörskan varför mellan snörvlingarna. Hon berättar då att tjejerna redan förklarat… 🙂

Slår mig ner vid tipshörnan och packar om väskan, läser brev och gråter lite till. Äter en hamburgare och ringer till Helena i Trillevallen för att bestämma inför morgondagen. Är så galet lycklig!

Trött tassar jag vidare och slår upp tältet precis på andra sidan bron. Benet gör ont och den nya och något tyngre vikten på ryggsäcken känns…

Ca 30km

20130819-143333.jpg

20130819-143305.jpg

20130819-143323.jpg

Kommentera

