Dag 49, 15 augusti

Vaknar och läser lite i min nya bok. Känner mig seg trots att jag verkligen längtar till Trillevallen och Jimmy och Helena! Går på grusväg och det händer absolut inget spännande på hela dagen utom att jag skrämmer livet ur några älgar som inte hört mig komma. Tihi! Det är pay-back-time för alla gånger deras släktingar skrämt skiten ur mig… Jaja, jag är djurvän så jag gick nog i alla fall i 2km och oroade mig för ev skador på benen vid deras något brådskande förflyttande in i skogen…

Kommer ut på asfaltsvägen vid 17.30 och vem möter jag där om inte Jimmy! Tjoho! Kunde nog inte le större just då! Bidde så otroligt glad!

Vi tar sikte på stugan och sätter av! Härligt med sällskap på tråkig asfalt som dessutom går uppför i ca 5km. Väl framme möter jag Helena med barnen, Anja (4år) och Julia (10mån) samt Helenas pappa Svante! Jag, Helena och Jimmy träffades när vi var studenter i Östersund och var med i Studentkårens friluftsavdelning. Det är bara 8 år sedan vi sågs sist…

Jag blir inkvarterad i ett eget härbre och får sedan njuta av en varm dusch innan det vankas grillat! Åhhh vad jag har saknat grille i sommar!!! Till efterrätt blir det dessutom Anjas goda plommon och nektarinpaj. Det ni! Inte illa av en 4:a åring!

Prat till sent på kvällen. Vill helst att kvällen aldrig ska ta slut!

30km

20130819-212357.jpg

20130819-212415.jpg

Kommentera

