Dag 51, 17 augusti

Sovmorgon till 8.30 och sedan gofrukost idag med! Kommer inte iväg… Vill stanna kvar… Har haft det alldeles för bra! Efter att ha knött ihop ryggsäcken och fått med mig torkad frukt och annat smått å gott så går till slut jag och Jimmy iväg genom skogen ner till vägen. Vi vinkar adjö och jag längtar redan tillbaka.

Går till Fångåmon och tar in vid skylten ”Ridvad” mysig skogsstig som slingrar genom skogen. Jag viker av innan jag kommer ner till sjön och kommer strax till Post-Johans torg. Härligt med en historialektion mitt i skogen! Fortsätter sedan stigen rakt över vägen och kommer till slut ut vid Vallbo spårcentral.

Går upp till kapellet och väntar in Helena som strax kommer farandes med cykeln på bilen. Jippie! Vi slår följe och fikar strax vid Grönvallen. Härligt med nybakta kanelbullar och varm choklad! Sen drar vi vidare och plaskar glatt i vattnet som strömmar vilt där Grönan svämmat över! Vi kommer till Pyramiderna och Helena äter en snabb middag innan hon drar iväg på räcercykeln! Själv drar jag vidare några kilometer och hittar ett fint ställe med utsikt över dalen. Njuter av solnedgången och kan trots att det kommer lite regn sitta med tältöppningen öppen och bara njuta!

20130819-212730.jpg

20130819-212739.jpg

20130819-212751.jpg

20130819-212811.jpg

20130819-212827.jpg

20130819-212851.jpg

Kommentera

