Dag 52, 18 augusti

Vaknar tidigt och vill iväg! Går till Lunndörrstugan och pratar med folket som börjar titta ut ur stugan. Hälsar på värden och får en stämpel.

Tar sällskap med tre kvinnor från Göteborg! Vilket lyckodrag! Tempot är behagligt och vi pratar mycket. Vid varje fikapaus bjuds det på sång och nubbe! Lyckas lära dem min favoritsång så de har något att sjunga nästa år också! 🙂

Stigen är sådär och det kommer lite regn titt som tätt. Men ibland visar bergen upp sig från sin vackra sida!

Vi kommer fram vid 17-tiden till Vålåstugorna och den snälla värden Hans bjuder på saft! Gott, gottigottgott! Jag fixar i ordning mig och tältet och fastnar i boken… Kommer på att klockan sprungit iväg och beger mig till stugan. Där blir det prat om det mesta under kvällen och jag tassar ner när klockan närmar sig halv tio. Naturen har stillat sig och det är vackert ute. Njuter av att krypa in i tältet.

17km

20130819-212944.jpg

20130819-212957.jpg

20130819-213008.jpg

Kommentera

