Dag 54, 19 augusti

Vaknar och njuter av att sovsäcken är varm och att jag känner mig utsövd trots nattens matfrossa. Det är så vackert utanför tältet att jag helt sonika släpar ut alla grejer och äter frukost med Helags som bakgrund. Sen blir det visst lite bokläsning å lite Facebook… Kommer inte iväg förän klockan är halv elva.

Går och är sådär galet lycklig och tacksam för naturens storslagenhet. Predikstolen tronar upp sig och jag är precis på väg att skrika ett glädjetjut när jag upptäcker två vandrare framför mig… Hrmpf… Ja just det… Det är ganska många som går den här sträckan….

Kommer fram till Fältjägarstugan vid 14.30 och sitter inne och äter. Pratar länge med värden och får sedan sällskap av två tyska tjejer som jag passerat under dagen. De ska bli kvar vid stugan men jag ska vidare en bit till.

Går å går och går. Hinner tänka massor på de däringa kilometrarna till vindskyddet. Härligt! Bergen och vyerna är bra för psyket! 🙂 Väl framme vid skyddet så visar det sig att tre tyska killar redan boat in sig och efter lite snack så fortsätter jag några kilometer till. Hittar ett fint ställe i skogen bredvid ett vattenfall inte långt från Klinken. Får upp tältet och plockar lite blåbär innan maten är färdig. Somnar ovaggad och lycklig!

ca 25 gudomliga kilometer!

20130820-220348.jpg

20130820-220402.jpg

20130820-220409.jpg

20130820-220418.jpg

20130820-220428.jpg

20130820-220436.jpg

7 thoughts on “Dag 54, 19 augusti

  1. Vanja skriver:

    Härliga bilder förstår att du njuter

  2. fjällripan skriver:

    Följer dej med glädje och inspireras stort!

  3. Eva skriver:

    Vi träffade dig på Helags, tack för trevlig pratstund och inspiration, verkligen roligt att höra om din långa resa. Kul att nu hitta din blogg också!

  4. Ann Säll skriver:

    Hej! Ser att du har det härligt. Vi har det också bra. Kram Ann

Kommentera

