Dag 56, 22 augusti

Vaknar och kommer igång rätt fort. Känns sådär att vakna upp på en rastplats… Men jag är varken våldtagen eller styckmördad så jag skickar ett lugnande sms till kompisen som fick koordinaterna igår kväll.

Benet känns bra och mitt beslut om att inte fortsätta längre igår känns rätt även idag! Njuter av vattenfallet till frukosten och ger mig strax av till fjälls igen!

Uppe på Vättafjället får jag ett lyckorus igen! Vinden är kall och jag går med skjorta, regnjacka och både mössa och halsduk. Trots det är jag sådär lycklig inombords! Steniga höjdmeter ger en försmak av Rogen och jag längtar verkligen dit! Renar springer som tettingar runt mig. Försöker gå stora omvägar för att inte skrämma dem men när de för tredje gången springer ikapp mig så inser jag det meningslösa i mitt sicksackande över fjällsidan.

Strax efter 12 är jag på väg in i naturreservatet och stigen sluttar nedåt i rejält stenig terräng. Nu börjar det. Nu börjar det som alla varnat mig för. Steniga kilometrar väntar mig de närmsta dagarna… Men glad är jag för det! 🙂 Njuter av att skutta från sten till sten. Benet gör inte ont och jag ser det snarare som en utmaning att hitta stenar att hoppa på i stället för att försöka gå emellan på stigen.

Kylan gör sig påmind när jag lunchar så det blir bara ett kort stop. Sen fortsätter jag mitt hoppande hela vägen till Skedbrostugan. På vägen hittar jag både vattenflaska och myggmedel. Tänker att det kanske är någon i stugan som tappat så jag går dit men det var ingen som kändes vid sakerna tyvärr. Någon läsare kanske vet vem ägaren är? Till dess får flaskan följa med hem till mig och myggmedlet bli kvar i Skedbro!

Sätter upp tältet vid strandkanten och njuter av solnedgången och utsikten över fjäll och sjö. Inser att den här vandringen kommer avslutas storslaget! Bylsar på mig massa kläder, för även om solen tittat fram under eftermiddagen så är det kyligt i luften och alldeles stjärnklart. Brrr… Hösten är på ingång…

27km

20130825-093002.jpg

20130825-093012.jpg

20130825-093026.jpg

20130825-093049.jpg

20130825-093059.jpg

20130825-093111.jpg

Kommentera

